Profil tłuszczowy

Nie był to zaplanowany eksperyment. Sfrustrowany zjadłem dwa kawałki tortu i pomyślałem: jakie będą skutki tego cukrzycowego przestępstwa?

Następnego dnia stężenie glukozy podskoczyło ze 108 mg.dl do 138 mg.dl. Zdecydowałem się na kolejne dwa kawałki tortu, aby zobaczyć skutki. Stężenie glukozy na czczo następnego dnia wnosiło już 158 mg.dl. Powróciłem do zwyczajnej diety. Stężenie glukozy na czczo następnego dnia obniżyło się, ale było w dalszym ciągu wysokie. Trzeba buło kilka dni, aby obniżyło się do akceptowalnego poziomu 119 mg.dl.

id67profil

W diecie cukrzycowej nie można pozwalać sobie na wybryki!

Dlaczego torty i inne wytwory są tak bardzo niebezpieczne dla diabetyków? Tłuszcze dostarczają organizmowi znacznie więcej energii:

1 g tłuszczu = 9 kcal

niż węglowodany:

1 g węglowodanów = 4 kcal

Ukrywają się też dobrze w różnych produktach spożywczych, z czego często nie zdajemy sobie sprawy. Najwidoczniej są preferowane przez organizm człowieka (otyłość).

Z czego składa się tort biszkoptowy?

http://durszlak.pl/przepis/tort-biszkoptowy-z-masa-orzechowo-wisnowa?c=tag&t=pyszny-tort-biszkoptowy

 Składniki na tradycyjny biszkopt: 

  • 6 jajek – 262 kcal
  • 1 szkl. cukru  (drobny)
  • 1 szkl. mąki tortowej 400 lub 450 – 446 kcal
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego
  • 1 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Składniki na masę orzechową

  • 400g orzechów włoskich zmielonych – 2580 kcal
  • 400 ml mleka
  • 250 g cukru (drobny) – razem cukier 2025 kcal
  • 400 g masła – 2940 kcal
  • 4 łyżki spirytusu

Tłuszcze nie ulegają przekształceniu w glukozę, ale – odmiennie niż herbata – podnoszą stężenie glukozy we krwi i utrzymują go długo na podwyższonym poziomie.

Dieta wysokotłuszczowa pomaga schudnąć i dobrze wpływa na serce

http://cukrzycapolska.pl/wiadomosci/5-dieta-wysokotluszczowa-pomaga-schudnac-i-dobrze-wplywa-na-serce/

Chętnie zobaczę kogoś, kto schudł na diecie wysoko tłuszczowej.

Ten wpis został opublikowany w kategorii cukrzyca. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Profil tłuszczowy

  1. Skues pisze:

    Odnoszę się do Pańskiego komentarza:
    http://cukrzycapolska.pl/wiadomosci/5-dieta-wysokotluszczowa-pomaga-schudnac-i-dobrze-wplywa-na-serce/
    „Chętnie zobaczę kogoś, kto schudł na diecie wysokotłuszczowej.”

    Mogę wysłac zdjęcie na prywatny adres mailowy…
    Schudłem na (zmodernizowanej) diecie Atkinsa ze 106 kg do 74 kg w okresie od listopada 2014 do maja 2015. Od tego czasu utrzymuję wagę ok. 75 kg. Mam 182 cm wzrostu.

    Ustaliłem, że zaczynam przybierać na wadze, kiedy moje dzienne spożycie węglowodanów przekracza 50-70g. Bez problemów utrzymuję swoją aktualna wagę kontrolując jedynie spożycie węglowodanów. Dodatkowo ciśnienie krwi spadło mi z 140/90 do 110/70. Mam również doskonały panel lipidowy. Okazało się również, że moje uzależnienie od słodyczy zniknęło. Poza wszystkim, mam znacząco lepsze samopoczucie.

    Do spróbowanie diety Atkinsa skłoniła mnie niemożność utrzymania wagi w rozsądnych granicach przy stosowaniu diet redukcyjnych. A racjonalną motywację dało mi zrozumienie wpływu poziomu insuliny we krwi na gospodarkę tłuszczową, co zawdzięczam książce G. Taubsa: ‚Good Calories, Bad Calories”. Jej ‚lżejsza’ wersja jest dostępna po polsku:

    http://www.empik.com/dlaczego-tyjemy-i-jak-sobie-z-tym-poradzic-taubes-gary,p1049057769,ksiazka-p
    Pańskie wnioski dotyczące bilansu kalorycznego są całkowicie błędne, tak jak błędne jest twierdzenie, że ‚tłuszcze podnoszą poziom glukozy we krwi”. Jedynie spożycie węglowodanów (i białka) wpływa na poziom glikemii. Proszę zastąpić tort równą wagowo ilością masła, a pańska glikemia się nie zmieni.

    To są zbyt poważne sprawy na incydentalny wpis, ale jeżeli jest Pan człowiekiem racjonalnym, proszę poczytać Taubesa.

Skomentuj

