Impulsy glikemiczne (glukozowe) produktów spożywczych (Glucose response or glucose response functions of food products)

Impuls glikemiczny (glukozowy) jest wykresem przedstawiającym zmiany stężenia glukozy we krwi po spożyciu określonego pokarmu lub produktu spożywczego. Wielkość impulsu glukozowego jest proporcjonalna do zawartości węglowodanów rozkładalnych do glukozy w spożytym pokarmie – jest zatem najlepszym wskaźnikiem określającym własności glikemiczne poszczególnych pokarmów oraz produktów spożywczych (zob. również).

Wielkość oraz kształt impulsu glukozowego zależy nie tylko:

  • od rodzaju, ilości oraz od sposobu przygotowania do konsumpcji produktu spożywczego,
  • ale również od stanu zdrowia pacjenta.

Określenia: impuls glukozowy, impuls glikemiczny (glucose response or glucose response function) oznaczają to samo i mogą być używane zamiennie.

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii cukrzyca. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s