Czy indeksy glikemiczne (Glycemic Index GI) oraz obciążenia glikemiczne (Glycemic Load GL) są rzetelne i godne polecania? – Niestety, nie!

Oczekiwania i zaniepokojenie diabetyków w stosunku do indeksów glikemicznych są zasadne i nie powinny być już dłużej ignorowane. Zostały one wyrażone w następujących wypowiedziach:
Czytałem o indeksach glikemicznych i staram się wybierać pokarmy, które będą miały pożądany wpływ na poziom mojego cukru we krwi. I naprawdę nie rozumiem, dlaczego ziemniaki (indeks glikemiczny 90) zwiększałyby stężenie glukozy we krwi znacznie bardziej niż cukier biały (indeks glikemiczny 59). Jeśli zrozumiałem dobrze, to indeks glikemiczny jest oparty na tej samej ilości węglowodanów w różnych produktach.” spożywczych.” []
Badania indeksów glikemicznych marchwi dały  niepokojąco różne wyniki. Marchew w cukrzycy ma złą reputację, ponieważ wg jednych badań (prawdopodobnie gotowana) marchew wykazała się indeksem glikemicznym GI = 92. Badanie surowej marchwi dało GI = 16, a dwa inne badania z gotowaną marchwią dały GI 32 i 49. Bezpieczniej wydaje się powiedzieć, że surowa marchew ma niższy indeks glikemiczny niż gotowana.”
[]
Podobne zastrzeżenia przedstawiłem również na stronie:
Jakimi parametrami można się kierować planując dietę cukrzycową?

 

Wskaźnik masy ciała (BMI)
Zważ się, zmierz się i klikając tutaj, aby się dowiedz się, jaką masz sylwetkę – i co robić, aby była ona niemal idealna.

Ten wpis został opublikowany w kategorii dieta, Impulsy glukozowe, odchudzanie i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s