Odchudzające i obniżające poziom glukozy śniadania i kolacje

Przez całe lata moje śniadanie składało się z około 300 – 400 ml 2% mleka, do którego wsypywałem kopiastą łyżkę płatków owsianych, kopiastą łyżkę otrąb owsianych oraz kopiastą łyżkę otrąb pszennych. Całość po doprowadzeniu do wrzenia, gotowała się jeszcze przez co najwyżej jedną minutę.

Na kolację zjadałem najczęściej twarożek z posiekaną w kostkę cebulą, a czasami i z ząbkiem czosnku.

Od dłuższego już czasu obserwowałem niewielki, ale ciągły wzrost stężenia glukozy na czczo. Zwiększanie dawek leków poprawiało na pewien czas sytuację, po czym stężenia glukozy ponownie wzrosty.
Wprowadzałem różnego rodzaju zmiany w mojej diecie, ale wyraźnej poprawy nie było. W końcu zmodyfikowałem zarówno moje śniadania, jak i kolacje.

Śniadanie: 200 ml (4/5 kubka) 2% mleka i tyle samo wody, do tego jedna czubata łyżka płatków owsianych i jedna czubata łyżka otrąb pszennych. Dalsze przygotowanie takie samo, jak opisałem poprzednio.

Kolacja: Identyczna jak śniadania z tą różnicą, że zamiast otrąb pszennych używam otrąb owsianych.

Po tych zmianach z przyjemnością stwierdziłem, że stężenie glukozy wyraźnie maleje, a po kilku dniach obniżyło się o prawie 40 mg/dcm w stosunku do poprzednich wartości. Duża zawartość błonnika w obu posiłkach sprawia, że przez znaczny okres czasu nie odczuwam głodu. Mleko 2% po rozcieńczeniu wodą jest nieco mniej smaczne (szczypta soli poprawia smak, ale można też przyzwyczaić się do smaku rozcieńczonego mleka).

Taka modyfikacja śniadania i kolacji nikomu nie powinna zaszkodzić. Osoby mające problemy z żołądkiem lub z całym układem pokarmowym powinny skonsultować z lekarzem, w jakim stopniu podwyższenie zawartości błonnika w diecie może wpłynąć na ich dolegliwości.

Zachęcam zatem diabetyków – jak również osoby odchudzające się – do wprowadzenia podobnych zmian w swoich śniadaniach i kolacjach oraz do dzielenia się swoimi obserwacjami.

Jeżeli masz swój WYPRÓBOWANY i SPRAWDZONY przepis na posiłek obniżający poziom glukozy, to udostępnij go też innym.

Uwagi:

1.Każdy diabetyk jest innym człowiekiem; diabetycy różnią się nie tylko sprawnością wydzielania insuliny przez organizm, działaniami regulującymi trzustki, jak również sprawnością żołądka i układu pokarmowego oraz ogólnym stanem zdrowia (indeks masy ciała bmi).. Diabetycy wstrzykują sobie różne rodzaje i różne dawki insuliny i przyjmują różne dawki różnych leków .

2.Dieta śniadaniowo-kolacjowa skuteczna w moim przypadku niekoniecznie musi być tak samo skuteczna dla wszystkich diabetyków.

3.Można oczywiście zmieniać wzajemne ilości płatków owsianych, otrąb, mleka i wody, ale możliwości manewru nie wydają się już zbyt duże.

4.Używam płatków owsianych i otrąb produkowanych przez Młyny w Stoisławiu. Moim zdaniem są dobrej jakości i niedrogie.

5.Kopiasta łyżka oznacza, że do płatków lub otrąb wkładam łyżkę stołową i nabieram tyle produktu (około 10 – 15 g) i , ile jest to tylko możliwe. To, co odpada, nie jest już moje. Powszechnie stosowane określenia w rodzaju łyżka, ½ łyżki lub łyżeczka nie są jednoznaczne. Łyżki i łyżeczki nie tylko różnią się swoją pojemnością, ale można nimi odmierzać w zasadzie tyle, ile się chce. Radzę więc sprawdzać od czasu dokładną wagę lub objętość jednej łyżki, ½ łyżki lub łyżeczki

Ten wpis został opublikowany w kategorii cukrzyca, dieta, odchudzanie, zdrowie i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s